Sommerferie i Kroatien 2007

Igen gik turen syd på, der er altså et eller andet der trækker i Kroatien. Og vi trængte vist alle til en "dase" ferie, vi valgte derfor

at køre til Lanterna igen. Vi har været der 2 gange før og altid været rigtigt godt tilfredse!

Vi kørte fredag eftermiddag ved 16 tiden og landede på Camping Brunautal am see (Seestrasse 17, D-29646 Bispingen-behringen)

ca. 21.30 det er en rigtig god overnatningsplads tæt ved motorvejen.

Hvis man er super morgenfrisk skal man nok finde en anden plads, de åbner først kl. 07.00 om morgenen

Lørdag aften fandt vi en campingplads i Østrig en super overnatningsplads tæt ved motorvejen, og frem for alt

tæt ved de Taurn tunnelen. Hvilket betød at vi kom igennem bjergene i Østrig uden kø!

Pladsen hedder:

UID Campinpglatz: ATU58508939
UID Gästehaus: ATU58742837

Camping i Østrig

Vi kørte via Slovenien, der mangler lige det sidste stykke motorvej men vejene er generelt gode.

Vi ankom til Lanterna søndag kl. 15.00.

Vi havde på forhånd reserveret en plads, og var alle spændte på hvor vi skulle bo denne gang. Det viste sig heldigvis at være et rigtig fint sted, det var godt nok ikke helt nemt at komme derned med campingvognen.

Vi boede i vores eget lille "hul", hvor der kun var plads til 2 campingvogne. Der var i forvejen en tysk familie, og for engangs skyld endeligt en tysker der kunne (og ville) tale engelsk (en enkelt øl blev det da også til) hyggelig fyr...

Se kort over Lanterna (De gule "splattere" viser hvor vi har boet)

Pladsen var (som sædvanligt) velplejet og der er styr på tingene, lidt oppe af vejen men indenfor gå afstand, ligger der flere rigtigt gode spisesteder. Især er der rig mulighed for at få helstegt pattegris, men de har også fine steaks og pizza.

Et af spisestederne ikke langt fra campingpladsen

Om det var placeringen, det varme vejr eller noget helt andet ved jeg ikke. Men for første gang fik vi et lidt ubehagligt besøg...

Jeg ved ikke hvem der var mest bange fotografen eller slangen... men den forsvandt hurtigt, og vi så den ikke igen !

Her kan man lige ane vores placering, dejligt fredeligt og roligt.

I år fik vi besøg af Birgitte, Ken, Josefine og Jonas det var rigtigt hyggeligt. Og ungerne hyggede sig sammen, især vipperne ved stranden blev brugt flittigt !

Senere dukkede Birte og Viggo også op, det var bare rigtigt hyggeligt. Vi fik set lidt af "Turen" om eftermiddagen (når det alligevel var for varmt at være i solen), grillet om aftenen og smagt på det lokale bryg som for øvrigt smager rigtigt godt !

Tak til jer alle sammen for nogle hyggelige timer!

Birgitte og Ken boede i den anden ende af campingpladsen, i et lejet telt. Ikke langt fra deres plads er der et rigtigt fint børneområde med en knap så dyb pool til ungerne, her er også fin mulighed for at få lidt let frokost.

Børne poolen

Et rigtigt hyggeligt sted til lidt frokost, fin mad og betjening.

Når man køre fra pladsen mod Porec møder man en gokart bane, vi besøgte den et par gange... Super sted (gæt hvem der vandt..)

Nadine i fuld fart...

Her er flere foto fra Go kart banen

De Slovenske grotter

Der blev også tid til at besøge de Slovenske grotter, de er bestemt et besøg værd. Men man kan jo evt. besøge dem på vej ned eller hjem, man møder masser af skilte til grotterne når man køre på motorvejen igennem Slovenien.

Her er et par foto fra grotterne

Novigrad

For første gang besøgte vi "Novigrad" man passere byen når man ankommer til pladsen, men det kan ikke anbefales at tage campingvognen med ind til centrum. Man kan se byen fra stranden på campingpladsen, og den er bestemt et besøg værd. Og husk badetøjet der er faktisk rigtigt mange bademuligheder hele vejen rundt om byen.

Det var også her jeg fandt min næste bil...

Her er foto fra "Novigrad"

14 dage går hurtigt og snart er det tid til at vende næsen mod nord, vi kørte fra pladsen kl. 7.00 og ankom til camping Katzenkopf i Tyskland omkring kl. 19.00. Et bad og lidt godt at spise på deres resturant, og så på hovedet i seng. Pladsen ligger rigtigt fint for en overnatning, og for dem der gerne vil hurtigt afsted om morgnen findes der et græsareal uden for pladsen. Så kan man selv bestemme hvornår man vil køre, men har stadigvæk muligheden for at få strøm!

Link til Katzenkopf

Front af brochure

Vi kørte tideligt og landede i Hasten sidste på eftermiddagen, efter at have handlet ved grænsen.

Endnu en rigtig god ferie på Lanterna, gad vide om vi ikke dukker op igen...

Her er lidt ekstra foto fra Lanterna