Pladser vi har besøgt:

Links

Hjem

Sommerferie i Kroatien 2017

I år kørte vi for 11 gang igen til Kroatien, blien kender efterhånden selv vejen :)
Vi holdt ferie i ugerne 26,27 og 28 og havde i de første 14. dage besøg af 2 af vores børn som selv kørte der ned.

Vi havde både hørt og set i tv at der var rigtigt meget vejarbejde og kø omkring grænsen og igen ved Hamborg, så vi valgte at køre hjemmefra lørdag morgen kl. 3.30

Vi slap igennem stort set uden kø og andre problemer, og landede lige præcist 13.05 på Camping Katzenkopf... Præcist 5 minutter efter de lukkede for receptionen :( (Der er lukket i mellem kl. 13.00 - 15.00)

Nå men vi fik vores plads på transitområdet, spiste vores Schnitzel i byen og kørte igen kl. 05.00 søndag morgen.
Vi ankom til Bijela Uvela i Kroatien kl. 15.00 søndag eftermiddag, rigtigt dårligt vejr hele vejen vi fik først solen
at se da vi kom ind i Kroatien.

Lidt foto fra Resturanten på Katzenkopf

Camping Katzenkopf er på kortet ved telt og campingvognen

Main og de små byer langs floden

Vi ankom til Kroatien i høj sol og 32 grader i skyggen, men senere søndag aften fik vi et kraftigt uvejr ind over pladsen, Meget kraftig blæst, regn og torden.
Vi har prøvet det før herneden, og heldigvis varer det ikke så længe men, som altid en reminder om at pløkke telt og markise ordentligt fra begyndelsen af ferien.

Se lille video her.

Det går hårdt ud over "badedyrene" når uvejret rammer, der går som regel en dags tid inden vandet falder til ro igen. I år måtte en del af vandlandet ind og ligge på stranden et par dage.

Udsigten fra "Bungy Bar" med bølger på havet

Som de sidste par år vi vi også forbi vandskibanen, det er altid hyggeligt at kigge forbi og ungerne fik da også et par runder.

Denne gang var der også Porec open i Beachvolly, dem besøgte vi også et par gange.

Vi oplevede 3 uvejr denne gang, det sidste om aftenen som vi skulle afsted om morgenen. Det er nok den kraftigeste blæst vi endnu har oplevet, det resulterede da også i et par ødelagte telte og et enkelt væltet træ.

Det er forøvrigt første gang vi er kommet hjem fra Kroatien, med saltvands sprøjt på vinduerne i campingvognen selv om vi lå et stykke fra havet.

Som altid er pladsen super fint organiseret, toiletterne er rene og pæne der er ikke en finger at sætte nogen steder.

Vi forlod pladsen igen onsdag morgen kl. 5.30 efter ca. 2 1/2 uge, og var efter et besøg på Katzenkopf hjemme igen torsdag eftermiddag.