Pladser vi har besøgt:

Links

Hjem

Sommerferie i Kroatien 2013

Endnu en gang gik turen til Kroatien.

Vi kørte hjemmefra lørdag morgen kl. 05.00 og ankom til Camping Katzenkopf omkring kl.16.30.
En køretur i regn og rusk, ikke ligefrem sommerferie vejr !

Transit området på Katzenkopf

Efter et bad og lidt god mad på resturanten, gik jeg en gå tur op i byen (Sommerach). Det er en rigtig hyggelig vin by med et par små "Gasthaus", vi bestemte os til at spise i byen på vej hjem så mere om det senere.
Vi gik tidligt i seng og kørte igen kl. 4.30 søndag morgen, vi ankom til Bijela Uvalva omkring kl. 15.30

Vi havde bestilt plads hjemmefra det viste sig at være en god ide` da pladsen ret hurtigt blev fuld, denne gang blev vi flyttet et stykke væk fra vandet men stadig i "C" området (plads C102). Ved første øjekast en lidt skuffende plads, men efter et par varme dage blev vi nu helt glade for skyggen og især den store parcel hvor der var plads til både bil og ekstra telt. Største ulemper... En del støj fra vejen især om natten når de unge menesker kom hjem fra byen, men også lastbil trafik til de forskellige supermarkeder på pladsen.

Et kig fra stranden mod "Bungy bar"

Pladsen var som altid helt i top, alle toiletter og bade faciliteter bliver løbende rengjort hen over dagen. Det eneste der ikke levede op til vores forventninger er service niveauet i receptionen, der er ikke meget service og hjælp at hente.
Det er dog ikke noget der får os til at blive væk, vi kender efterhånden området og har ikke så meget brug for hjælp. Det virker bare så underligt at man ikke kan få "det lille smil" når nu man alle andre steder på pladsen oplever super service.

Vi havde cyklerne med i år, og kom da også en del rundt i området omkring pladsen bla. er Porec inden for cykelafstand. En tur til Funtana blev det også til, hvis man ikke er til alt for meget motion i varmen køre der et lille tog fra pladsen.

Et aften kig over havnen i Funtana

Klik på billedet for at se kortet i stort format

Fra havnen i Funtana kan man også leje både, det kræver dog at man som min. har et speedbåds kørekort med fra Danmark. Vi lejede en båd i 3 timer og sejlede en tur til Porec, men fik da også snorklet lidt omkring de små øer der ligger lige uden for campingpladsen.

Porec set fra vandsiden

Vasar havn hvor vi tankede båden

En af de små ø`er vi snorklede ved

Ved øen

Endnu et billed fra øen

Masser af fisk

Som altid nåede vi også en tur på gocart banen, samt en tur til Rovinj denne gang med en afstikke til "Limfjordeni". Det kan anbefales at køre turen til Rovinj langs vandet (ikke via betalingsvej) det er en super smuk tur og man kommer lige forbi fjorden.

Et billede fra Lim fjorden

Lim fjorden

Rovinj by er en fantastisk oplevelse, sæt god tid af til at komme rundt i de små gader. Denne gang var vi en tur oppe i kirketårnet, det giver en flot udsigt over byen !

Rovinj set fra kirketårnet

Et kig ned fra kirketårnet

En af de små gader i Rovinj

Torvet i Rovinj

Et kig ud over havnen

Vi kørte fra pladsen søndag morgen kl. 7.15 med GPS`en indstillet på Camping Katzenkopf en tur på 830 kilometer, efter enkelte "stop and go" køer på morotvejen ankom vi til pladsen omkring kl. 16.30.

Så var det tid til en besøg i Sommerrach det tager ca. 5 minutter at gå fra pladsen til bymuren, vi blev lidt overraskede da vi havnede lige midt i den årlige vin fest. Det gjorde bestemt ikke byturen mindre spændende, vi fik vores Jæger schnitzel vin og øl og kunne mætte og tilfredse vende tilbage til campingpladsen.
Næste gang vi kommer på de kanter, vil vi bruge lidt mere tid i området omkring byen der er vin marker over alt.

Et af de små vin udsalg i Sommerrach

Vin fest

Vi kørte fra Katzenkopf mandag morgen kl. 4.30 og var efter en afstikker omkring Fleggaard hjemme omkring kl. 15.30.

Endnu en super ferie i Kroatien, mon ikke vi vender tilbage næste år...